Бути чи не бути?

20.02.2017   

Наткнулась на цікаву ілюстрацію - вирішила написати статтю =)
Про вибір.
І про те, чому на мою (таку цікаву, складну і висококласну) професію стільки негативу в інтернеті і в головах моїх співгромадян.
Здавалось би, 
- авангард приватного підприємництва... 
- найвисокотехнологічніша та емоційно-психологічно-складна професія... 
- одна з трьох "сімейних" професій, після лікаря та адвоката (за океаном, звичайно).

Чому ж так не люблять у нас "в народі" рієлтора? 
Мабуть тому, що вже більше ніж двадцять років, рієлтор не надавав послугу ПО ПРОДАЖУ (як то має бути), а використовував власника нерухомого майна. Використовував, як останній паразит.. Як би образливо це не звучало для більшості моїх колег. 

Доведу ці різкі слова цифрами. 
Проглянула щойно я більше двох тисяч оголошень комерційних приміщень на сайті Домріа по Вінниці, (благо в мене швидкий комп і таке ж швидке сприйняття інформації... - це для мене не перебор =) 
і побачила я, короче, наступну картинку: 
серед 1051 рієлтора у Вінниці комерційною нерухомістю "серйозно" займається, імхо, тільки 20 осіб. 
Критерій "серйозно" я сформувала виходячи із кількості опублікованих оголошень в рубриках "комерційна нерухомість" і "офіси" у співвідношенні до загальної кількості реклами під одним іменем.
І от, що я побачила: 
в середньому на цих двадцять спеціалістів припадає по 93 оголошення. ДЕВ'ЯНОСТО ТРИ, Карл!!!
Деякі "лідери ринку" (як то може здатись неозброєним оком) мають аж по 150, 200 і 463 оголошення!!!
Сказитись можна!)
Хто власники всіх цих об'єктів? що це за приміщення? Які у такого рієлтора взаємовідносити з "постачальником товару" на ринку нерухомості??
Чи можуть ці 20 осіб, маючи більш ніж по 90 оголошень у середньому, якісно надати послугу власнику, приділити кожному обєкту достатньо уваги і планового продати чи здати за короткий термін? Чи може вони плодять беспонтову ін-фу, кидають безліч заманух і як паразити за рахунок обєктів (живих соків) власників, заробляють собі на кусок хліба з маслом.. (рекламуючи їх, навіть, без відома останніх)...???
Мабуть, другий варіант.
Рієлтор "присмоктується" як паразит до знайомого власника. Це має вигляд послуги: ти хочеш здати/продати? я можу привести покупця/орендаря. Причому, - БЄЗ ВО ЗДМЄ ЗДНО.

А власники і раді... безкоштовно використовувати декількох агентів: ... бігайте наввипередки, збивайте собі лби, хто перший- той і заробить. .. вовка ноги кормлять, а чо?)...я ж даю вам "право" продавати?"...рекламуйте за свій кошт... я подзвонив, ви вже маєте бути раді...
і т.д і т.п.

Гидко. Гидко і образливо. 
Запитувати власника про характеристики приміщення (у повідомленні) і отримати у відповідь: "Ми посрєдніков нє хотім..." ... ТА Я ВАМ ПОСРЄДНІКОВ і не пропоную, боже ж ти мій!!))) Я посрєдніками не торгую!)) Чому ж ви такі злі? На що такі ображені??

Ах, да , точно... на все те, мною вище перелічене...

Свідомо і підсвідомо, коли тобі безплатно "допомагають" і на цьому наживаються, відчувається, що ТИ робиш рієлтору неаби-яку "послугу". Ти йому, а не він тобі. Він же заробляє... А ти так..ти й без нього продаш..
Але ця послуга,так сказати,  "с барского плеча", стає для нас, колеги, медвежою послугою.
Ми не паразити, щоб наживатись на чужих приміщеннях, рекламуючи і дублюючи їх сотнями. Ми не шакали, які кидаються на будь-який об'єкт, будь-то ракушка на базарі чи торговий центр за 7 000 000 дол !  =)
Давайте цінувати самих себе! Давайте будемо надавати ПОСЛУГИ. Платні послуги.., дорогі послуги... Такі послуги, які крім нас ніхто не виконає.
Якщо кожен вибере для себе сегмент, основну свою нішу та спеціалізацію, ми не будемо рекламувати все підряд. 
Я переконана, що якщо цінувати свій час, свої ресурси і свою репутацію, - реклами не буде так багато. 
Рієлтор стане тим, ким він має бути. Продавцем. 

Кожен має зробити вибір. Чи бути паразитом, надалі не нести жодних зобовязань перед власниками, безсовісно використовуючи їхні об'єкти для постійного залучення "клієнтів".
Чи стати першокласним продавцем, авторитетом в своїй ніші, щоб власники прислухались до твоїх рекомендацій і оцінок... Щоб ринок знати краще, ніж сотня клієнтів разом взятих...  Щоб не було негативу зі сторони наших сусідів, родичів та друзів. Щоб називати свою професію гордо і вибирати собі клієнтів з черги тих, хто хоче працювати тільки з тобою. Я вірю, що так буде.
Потрібно просто зробити вибір. 
Третього варіанту нема.